İÇERİK

3 Aralık 2014 Çarşamba

le future ~Gelecek Zaman

Şimdiki zamanda olduğu gibi 3 grup fiil vardır. Yalnız, her grup için bitiş aynıdır:

je
~ ai
tu
~ as
il / elle
~ a
nous
~ ons
vous
~ ez
ils / elles
~ ont


1. Grup Fiiller (~er)

aimer – sevmek

j’aimerai
tu aimeras
il / elle aimera
nous aimerons
vous aimerez
ils / elles aimeront

parler – konuşmak

je parlerai
tu parleras
il/elle parlera
nous parlerons
vous parlerez
ils/elles parleront

calmer – yatıştırmak

Je le calmerai                         Onu sakinleştireceğim.
Tu le calmeras                        Onu sakinleştireceksin
Il / Elle le calmera                   Onu sakinleştirecek
Nous le calmerons                  Onu sakinleştireceğiz
Vous le calmerez                     Onu sakinleştireceksiniz
Ils / Elles le calmeront             Onu sakinleştirecekler

2. Grup Fiiller (~ir)

finir – bitmek, bitirmek

je finirai
tu finiras
il/elle finira
nous finirons
vous finirez
ils/elles finiront
rougir – utanmak, kızarmak

je rougirai
tu rougiras
il/elle rougira
nous rougirons
vous rougirez
ils/elles rougiront

partir – ayrılmak

je partirai
tu partiras
il/elle partira
nous partirons
vous partirez
ils/elles partiront

3. Grup Fiiller (~re)

Mastar halindeki fiilin sonundaki “e” düşürülür ve çekim eki eklenir.

prendre– almak

je prendrai
tu prendras
il/elle prendra
nous prendrons
vous prendrez
ils/elles prendront

vivre– yaşamak

je vivrai
tu vivras
il/elle vivra
nous vivrons
vous vivrez
ils/elles vivront

vendre satmak

je vendrai
tu vendras
il/elle vendra
nous vendrons
vous vendrez
ils/elles vendront



Düzensiz Fiiller – Kökü değişen fiiller

être – olmak               ser

je serai
tu seras
il/elle sera
nous serons
vous serez
ils/elles seront


avoir – sahip olmak               aur

je aurai
tu auras
il/elle aura
nous aurons
vous aurez
ils/elles auront


“~enir” ile Biten Fiiller: Fiildeki “-enir” hecesi “-iendir” olarak değişir.

venir – gelmek           veindr

je viendrai
tu viendras
il/elle viendra
nous viendrons
vous viendrez
ils/elles viendront

tenir – tutmak                        teindr

je tiendrai
tu tiendras
il/elle tiendra
nous tiendrons
vous tiendrez
ils/elles tiendront

benzer fiiller: maintenir, obtenir, soutenir, devenir, parvenir, revenir



“~rir” ile Biten Fiiller: Fiildeki “-rir” hecesi “-rr” olarak değişir.

mourir – ölmek          mourr

je mourrai
tu mourras
il/elle mourra
nous mourrons
vous mourrez
ils/elles mourront

courir  - koşmak        courr

je courrai
tu courras
il/elle courra
nous courrons
vous courrez
ils/elles courront

benzer fiiller: concourir (yarışmak), discourir (çene çalmak), parcourir (gezmek)



acheter – satın almak             achèter

j’ achèterai
tu achèteras
il/elle achètera
nous achèterons
vous achèterez
ils/elles achèteront

benzer fiiller: achever (tamamlamak), amener (getirmek), emmener (götürmek), lever (kaldırmak), promener (gezdirmek)



acquérir - kazanmak             acquerr

j’ acquerrai
tu acquerras
il/elle acquerra
nous acquerrons
vous acquerrez
ils/elles acquerront

benzer fiiller: conquérir (fethetmek), s'enquérir (soruşturmak)



appeler - çağırmak                 appeller

j’ appellerai
tu appelleras
il/elle appellera
nous appellerons
vous appellerez
ils/elles appelleront

benzer fiiller: épeler (hecelemek), rappeler (geri çağırmak)



aller – gitmek            ir

j’ irai
tu iras
il/elle ira
nous irons
vous irez
ils/elles iront



devoir – borcu olmak                       devr

j’ devrai
tu devras
il/elle devra
nous devrons
vous devrez
ils/elles devront



envoyer – göndermek, atmak                     enverr

j’ enverrai
tu enverras
il/elle enverra
nous enverrons
vous enverrez
ils/elles enverront



essayer – denemek                essaier

j’ essaierai  / essayerai
tu essaieras   /   essayeras
il/elle essaiera   /   essayera
nous essaierons    /   essayerons
vous essaierez    /   essayerez
ils/elles essaieront    /   essayeront

benzer fiiller: balayer (süpürmek, kovmak), effrayer (korkutmak), payer (ödemek)



essuyer – silmek, kurutmak            essuier

j’ essuierai 
tu essuieras
il/elle essuiera  
nous essuierons   
vous essuierez 
ils/elles essuieront

benzer fiiller: appuyer (desteklemek), ennuyer (usandırmak)



faire – yapmak          fer

je ferai
tu feras
il/elle fera
nous ferons
vous ferez
ils/elles feront



falloir    atmak         faudr

je faudrai
tu faudras
il/elle faudra
nous faudrons
vous faudrez
ils/elles faudront



jeter    atmak            jetter

je jetterai
tu jetteras
il/elle jettera
nous jetterons
vous jetterez
ils/elles jetteront

benzer fiiller: feuilleter (yapraklarını karıştırmak), hoqueter (hıçkırmak), projeter (atmak, tasarlamak), rejeter (tekrar atmak)


nettoyer    temizlemek         nettoier

je nettoierai
tu nettoieras
il/elle nettoiera
nous nettoierons
vous nettoierez
ils/elles nettoieront

benzer fiiller: employer (kullanmak, çalışmak), noyer (suda boğmak), tutoyer (senlibenli konuşmak)


pleuvoir –  yağmur yağmak                        pleuvr

je pleuvrai
tu pleuvras
il/elle pleuvra
nous pleuvrons
vous pleuvrez
ils/elles pleuvront



pouvoir –  -ebilmek               pourr

je pourrai
tu pouuras
il/elle pourra
nous pourrons
vous pourrez
ils/elles pourront



savoir – bilmek          saur

je saurai
tu sauras
il/elle saura
nous saurons
vous saurez
ils/elles sauront


valoir – etmek, sağlamak     vaudr

je vaudrai
tu vaudras
il/elle vaudra
nous vaudrons
vous vaudrez
ils/elles vaudront


voir – görmek            verr

je verrai
tu verras
il/elle verra
nous verrons
vous verrez
ils/elles verront


vouloir – istemek, dilemek               voudr

je voudrai
tu voudras
il/elle voudra
nous voudrons
vous voudrez
ils/elles voudront

1 yorum:

  1. Güzel ve faydalı bir çalışma...İstifade ediyorum. Teşekkürler...

    YanıtlaSil