İÇERİK

11 Aralık 2014 Perşembe

Şart Kipinde Vouloir – Pouvoir – Devoir - Aimer



VOULOIR

Şart Kipinde vouloir, nazik bir istek belirtir.

Je voudrais une pomme.
Bir elma istiyorum.

 Je voudrais y aller avec vous.
Seninle gitmek istiyorum.

Nous voudrions partir avant minuit.
Gece yarısından önce ayrılmak istiyoruz.

Il voudrait savoir qui vous êtes.
Kim olduğunu bilmek istiyor.

Je pensais que vous voudriez aller au concert ce soir
Bu akşam konsere gitmek istediğini sanmıştım.

si, eğer ifadesinden sonra şart kipi kullanılamayacağı için "si vous voudriez" eğer istersen ifadesi yanlıştır.



POUVOIR

Şart kipinde, pouvoir nazik bir isteği bildirir:

Pourriez-vous m'aider ?
Bana yardım edebilir misin?

Je pourrais vous poser une question ?
Sana bir soru sorabilir miyim?

Pourriez-vous fermer la porte s’il vous plait?
Kapıyı kapatabilir misin, lütfen?

Geçmiş zaman şart kipinde varsayım tamamlanmamış bir olasılığı ifade eder.

Vous auriez pu vous tuer !!
Kendini öldürebilirdin !!

Auriez-vous pu le faire ?
Yapabilir miydin?

Il aurait pu le perdre.
Kaybetmiş olabilir.

Bazen edinilen bir yeteneği ifade ederken savoir kullanılır:


Mon frère sait parler quatre langues.
Erkek kardeşim dört dil konuşabilir.





DEVOIR

Şart kipinde devoir öneri ya da kısmi zorunluluk ifade eder.

Si vous avez tout bien appris, vous ne devriez pas avoir de problème.
Eğer hepsini iyi öğrendiysen bir problemin olmamalı.

Tu devrais partir
Gitmelisin.

Ils devraient lui parler
Onunla konuşmalısın.

Bir şeyin olmuş olmasını ifade ederken devoir şart kipinin hikayesi ve fiilin mastar hali
kullanılır:

Tu aurais manger
Yemeliydin.

J'aurais étudier
Çalışmalıydım.

Nous aurions prendre un parapluie.
Şemsiye almalıydık.




AIMER

gerçekleşmesi mümkün olmayan dilek, istek belirtir:

J'aimerais bien le voir !
Çok görmek isterdim!

J'aimerais y aller, mais je dois travailler
Gitmek isterdim ama çalışmak zorundayım.

J'aimerais partir à midi.
öğleyin ayrılmak isterim.

Aimeriez-vous manger avec nous ?
Bizimle yemek ister misin?


Je voudrais acheter cette robe
Bu elbiseyi almak istiyorum

Ils voudraient aller au restaurant
Restorana gitmek isterler/istiyorlar.

Je mangerais ce fruit s'il n'était pas pourri
Çürümemiş olsaydı bu meyveyi yerdim.

Je vivrais au Honolulu si mon travail n'était pas en Danemark
Eğer işim Danimarka’da olmasaydı Honolulu’da yaşamak isterdim

Vous prendriez bien un chocolat chaud avec moi
Benimle sıcak çikolata içmelisiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder