İÇERİK

10 Aralık 2014 Çarşamba

İstemek



Vouloir: istemek, dilemek  

- şimdiki zamanda bir dileği ifade eder.

Je veux partir maintenant.
şimdi ayrılmak istiyorum

Le capitaine veut savoir
Kaptan bilmek istiyor

Voulez-vous parler ?
Konuşmak ister misin?

Je veux danser avec toi.
Seninle dans etmek istiyorum.

Je ne veux pas le faire !
Yapmak istemiyorum! (yapmayacağım)

Je veux faire du shopping. Tu veux venir avec moi?
Alışverişe gitmek istiyorum. Benimle gelmek ister misin?

- bileşik geçmiş zamanda gerçekleşmemiş ya da yanlış bitmiş bir dileği, ya da tamamlanmış bir dileği ifade eder.

J'ai voulu ouvrir la boîte, mais je l'ai cassée.
Kutuyu açmak istemiştim, ama kırdım

Il semble qu'il a voulu sortir par la cheminée.
Bacadan çıkmak istemiş gibi görünüyor.

J'ai voulu te faire une surprise !!.
Sana sürpriz olmasını istemiştim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder