İÇERİK

18 Aralık 2014 Perşembe

SELAMLAŞMA & TANIŞMA

Fransızcada "nasılsın" diye sorarken git fiili "aller" kullanılır.

– Nasılsın?

Senli benli       : Comment vas-tu?
Resmi              : Comment allez-vous?

Resmi

Bonjour!
Merhaba!

Comment allez-vous?
Nasılsın?

Je vais bien. Et vous?
İyiyim. Siz?

Ca va bien. Merci.
İyiyim. Teşekkürler.

Comment vous appelez-vous?
Adınız nedir?

Je m’appelle Jean.
Benim adım Jean.

Au revoir!
Güle güle!

A bientôt!
Yakında görüşürüz!
Samimi

Salut!
Selam!

Comment vas-tu?
Nasılsın?

Très bien! Et toi?
Çok iyi! sen?

Ca va.
İyiyim.

Comment t’appelles-tu?
Adın ne?

Je m’appelle Jean.
Benima dım Jean.

Salut!
Güle güle!

A plus!
Görüşürüz!


Salut, je m’appelle Ingrid. Enchentée de te rencontrer.
Merhaba, Benim adım Ingrid. Tanıştığıma memnun oldum

Bonjour. Je m’appelle Ingrid. Je suis enchentée de vous rencontrer.
Günaydın (merhaba). Ben Ingrid. Tanıştığımıza memnun oldum.

Marc: Salut Sylvie, Ça va?
Merhaba Sylvie! Nasılsın?
Sylvie: Bien, merci. Et toi?
İyi, teşekkürler. Sen?
Marc: Ça va. Tout va bien!
İyiyim. Herşey yolunda.
Sylvie: Très bien! À bientôt!
Çok iyi! Görüşmek üzere!
Marc Salut, Sylvie!
Hoşçakal, Sylvie!

Madame Dubois: Bonjour, Monsieur‎. Comment allez-vous?
Merhaba, Beyfendi. Nasılsınız?
Monsieur‎ Dupont: Bonjour, Madame. Très bien, merci. Et vous?
Merhaba, Hanımefendi. Çok iyi, teşekkürler. Siz?
Madame Dubois: Je vais très bien. Au revoir, Monsieur.
Çok iyiyim. Hoşçakalın.
Monsieur‎ Dupont: Monsieur‎ Dupont: Au revoir, Madame.
Hoşçakalın.

Daniella: Bonjour, je m'appelle Daniella
Merhaba, benim adım Daniella.
Jack: Bonjour Daniella, je m'appelle Jack.
Merhaba Daniella, benim adım Jack.
Daniella: Jack, comment allez-vous?
Nasılsınız, Jack?
Jack: Très bien, merci.
Çok iyi, teşekkürler.
Daniella: A bientôt. Au revoir, Jack.
Sonra görüşürüz. Hoşçakal, Jack.
Jack:    Au revoir, Daniella.
Hoşçakal, Daniella.


Dominique
Bonjour.
Pat
Bonjour.
Dominique
Comment ça va ?
Pat
Ça va très bien, merci. Et vous ?
Dominique
Ça va, merci. Comment vous appelez-vous ?
Pat
Je m'appelle Pat. Et vous ? Comment vous appelez-vous ?
Dominique
Je m'appelle Dominique.
Pat
Enchanté(e), Dominique.
Dominique
Enchanté(e), Pat.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder